Raspored zvonjenja
RASPORED ZVONJENJA | |
Sat | Vrijeme |
---|---|
1. | 8:00 - 8:45 |
2. | 8:50 - 9:35 |
Prvi veliki odmor - užina razredne nastave | |
3. | 9:50 - 10:35 |
Drugi veliki odmor - užina predmetne nastave | |
4. | 10:50 - 11:35 |
5. | 11:40 - 12:25 |
6. | 12:30 - 13:15 |
7. | 13:20 - 14:05 |
8. | 14:10 - 14:55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Na satu Hrvatskog jezika čitali smo priču Ružica-grad koja je dio zbirki Grički top autora Dubravka Horvatića.
U toj je knjizi napisao najpoznatije hrvatske legende iz nekih hrvatskih krajeva. One se uglavnom tiču nastanka nekih gradova, rijeka ili jezera ili se bave pitanjima kako su nastala imena nekih danas poznatih i gusto naseljenih gradova. Također, one govore o nekih poznatim bitkama, seobama i običajima.
Narod je od davnina pokušavao objasniti kroz priču događaje i okolinu u kojoj je živio. Ta objašnjenja nisu bila znanstvena već nadahnuta pjesmom i ispričana kroz maštu ljudi. Ona su ponekad nastala i iz snova pojedinih ljudi.
Legende ovdje prepričane autor je prenio iz različitih izvora i knjiga, a neke od njih je i sam čuo pa ih je prenio i tako ispričao.
Knjiga se sastoji od dvadeset legendi, a nosi naslov prema imenu jedne od njih – Grički top. Kada je pisao knjigu autoru je cilj bio da priče budu prenesene kao u narodnoj predaji jer na njima se i temelje te da pripovijedanje bude neposredno i pomalo naivno.
Pripovjedač u njih unosi nestvarne i bajkovite elemente pa često imaju oblike fantastične pripovijesti. Možemo često vidjeti, pogotovo u starijim legendama, da autor za glavne junake ima vile, vještice, divove ili neke druge slične likove koji su nam poznati i iz narodnih bajki.
Iako nam se u prvi mah čini da su legende poučne i da nas obavještavaju o nekih događajima, one su i plod mašte autora pa tako nisu previše pouzdan izvor povijesnog događaja. Kada koristimo naziv “legenda” obično njime označujemo neki izmišljen ili maštom prenesen događaj.
Zadala sam učenicima zanimljiv zadatak koji se sastojao od niza podzadataka:
1. Podjela u grupe
2. Posudba knjige Grički top
3. Zajedno pročitati tri legende iz zbirke
4. Napisati RB
5. Odlučiti koju će legendu dramatizirati
6. Uvježbati dramatizaciju
7. Izvesti dramatizaciju za tjedan dana
Učenici su bili podijeljeni u dvije grupe. Za prvi put odlično su odradili zadatak. Jako im se svidio ovakav način rada te su rado pročitali te priče. Pitali su i kada ćemo opet tako nešto raditi. S ponosom su izveli svoje legende. Naravno, jedini podzadatak koji nisu izvršili ticao se radne bilježnice.
Pogledajte koje su legende učenici samostalno izabrali te kako su ih dramatizirali klikom na poveznicu ispod koja će vas odmah prebaciti na youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=Xx-hBOePkBs
Uživajte i pogledajte do kraja jer mi smo trudili i uživali glumeći !!