Raspored zvonjenja
RASPORED ZVONJENJA | |
Sat | Vrijeme |
---|---|
1. | 8:00 - 8:45 |
2. | 8:50 - 9:35 |
Prvi veliki odmor - užina razredne nastave | |
3. | 9:50 - 10:35 |
Drugi veliki odmor - užina predmetne nastave | |
4. | 10:50 - 11:35 |
5. | 11:40 - 12:25 |
6. | 12:30 - 13:15 |
7. | 13:20 - 14:05 |
8. | 14:10 - 14:55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici Osnovne škole Nikole Andrića obilježili su Mjesec kibernetičke sigurnosti kroz interaktivne aktivnosti koje su obuhvatile matematiku i informatiku, pružajući im priliku za praktično učenje o sigurnosti informacija i šifriranju. Na satu matematike, učenici 5.a razreda s učiteljicom Ljubicom Bačić-Đuračković kroz operacije s prirodnim brojevima upoznali su Cezara, velikog vojskovođu i začetnika poznate "Cezarove šifre". Naučili su kako funkcionira jednostavna zamjena znakova i sami su dešifrirali poruke koristeći pomake od jednog i tri mjesta, što je probudilo veliko zanimanje i zabavu u učionici.
Na satovima informatike s učiteljicom Biljanom Juhas, učenici 3.a razreda su otkrili povijesnu vrijednost Bašćanske ploče i prvog hrvatskog pisma – glagoljice. Kroz kodiranje i dekodiranje vlastitih rečenica na glagoljici i Morseovim kodom, učenici su istraživali drevne metode prijenosa informacija, shvaćajući važnost čuvanja podataka i prijenosa poruka kroz različite generacije. Tako su naučili kako su se poruke prenosile u prošlosti te koliko su prvi sustavi kodiranja bili važni za očuvanje i prijenos znanja.
5.a razred nastavio je istraživati osnove kibernetičke sigurnosti kroz binarni sustav i ASCII tablicu, otkrivajući kako računala interpretiraju podatke te kako svaka znamenka ili znak imaju svoj kod u digitalnom svijetu. Nakon uvoda u Cezarovu šifru, učenici su naučili i Pigpen šifru, što je dodatno potaknulo njihovu kreativnost i interes za dešifriranje poruka. Na kraju su se upoznali s modernim tehnikama kriptiranja i vještinom izrade sigurnih lozinki, osvijestivši važnost zaštite podataka u digitalnom dobu.
Ova su iskustva učenicima pružila uvide u povijest i suvremenost kibernetičke sigurnosti, kroz igru, kreativnost i znanje. Aktivnosti su također potaknule učenike na promišljanje o tome kako na jednostavan način zaštititi svoje podatke te koliko je važno biti odgovoran korisnik digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu.
Biljana Juhas, učiteljica informatike