preskoči na sadržaj

Osnovna škola Nikole Andrića

Login
 
 
 
 
 
Anketa
Ova školska godina bit će izazovna, najradije bi da se nastava odvija:




Raspored zvonjenja 

RASPORED ZVONJENJA
Sat Vrijeme
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
Prvi veliki odmor - užina razredne nastave
3. 9:50 - 10:35
Drugi veliki odmor - užina predmetne nastave
4. 10:50 - 11:35
5. 11:40 - 12:25
6. 12:30 - 13:15
7. 13:20 - 14:05
8. 14:10 - 14:55

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Učenici obilježili Mjesec kibernetičke sigurnosti kroz kreativno šifriranje i digitalnu pismenost
Autor: Marijana Hutz, 29. 10. 2024.

Učenici Osnovne škole Nikole Andrića obilježili su Mjesec kibernetičke sigurnosti kroz interaktivne aktivnosti koje su obuhvatile matematiku i informatiku, pružajući im priliku za praktično učenje o sigurnosti informacija i šifriranju. Na satu matematike, učenici 5.a razreda s učiteljicom Ljubicom Bačić-Đuračković kroz operacije s prirodnim brojevima upoznali su Cezara, velikog vojskovođu i začetnika poznate "Cezarove šifre". Naučili su kako funkcionira jednostavna zamjena znakova i sami su dešifrirali poruke koristeći pomake od jednog i tri mjesta, što je probudilo veliko zanimanje i zabavu u učionici. 


Na satovima informatike s učiteljicom Biljanom Juhas, učenici 3.a razreda su otkrili povijesnu vrijednost Bašćanske ploče i prvog hrvatskog pisma – glagoljice. Kroz kodiranje i dekodiranje vlastitih rečenica na glagoljici i Morseovim kodom, učenici su istraživali drevne metode prijenosa informacija, shvaćajući važnost čuvanja podataka i prijenosa poruka kroz različite generacije. Tako su naučili kako su se poruke prenosile u prošlosti te koliko su prvi sustavi kodiranja bili važni za očuvanje i prijenos znanja. 
5.a razred nastavio je istraživati osnove kibernetičke sigurnosti kroz binarni sustav i ASCII tablicu, otkrivajući kako računala interpretiraju podatke te kako svaka znamenka ili znak imaju svoj kod u digitalnom svijetu. Nakon uvoda u Cezarovu šifru, učenici su naučili i Pigpen šifru, što je dodatno potaknulo njihovu kreativnost i interes za dešifriranje poruka. Na kraju su se upoznali s modernim tehnikama kriptiranja i vještinom izrade sigurnih lozinki, osvijestivši važnost zaštite podataka u digitalnom dobu. 
Ova su iskustva učenicima pružila uvide u povijest i suvremenost kibernetičke sigurnosti, kroz igru, kreativnost i znanje. Aktivnosti su također potaknule učenike na promišljanje o tome kako na jednostavan način zaštititi svoje podatke te koliko je važno biti odgovoran korisnik digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu.

                                                Biljana Juhas, učiteljica informatike





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju