Raspored zvonjenja
RASPORED ZVONJENJA | |
Sat | Vrijeme |
---|---|
1. | 8:00 - 8:45 |
2. | 8:50 - 9:35 |
Prvi veliki odmor - užina razredne nastave | |
3. | 9:50 - 10:35 |
Drugi veliki odmor - užina predmetne nastave | |
4. | 10:50 - 11:35 |
5. | 11:40 - 12:25 |
6. | 12:30 - 13:15 |
7. | 13:20 - 14:05 |
8. | 14:10 - 14:55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U organizaciji Javne ustanove Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar, a pod pokroviteljstvom Ministarstva branitelja, učenici 8.a razreda sudjelovali su u pilot-projektu Domovinski rat i bitka za Vukovar i u sklopu terenske nastave u dva su dana obišli sve lokacije koje su bile presudne u obrani grada Vukovara i stvaranju slobodne Hrvatske.
Projekt je započeo u vojarni, okupljanjem učenika osmih razreda svih vukovarskih osnovnih škola.
Uz pratnju našeg vodiča, Anđelka Batinića, zajedno smo se uputili prema Pastoralnom centru gdje smo poslušali predavanje o Domovinskom ratu i bitki za Vukovar.
Nakon ručka uputili smo se u Muzej grada Vukovara gdje nas je muzejska pedagoginja „provela“ vukovarskom i hrvatskom povijesti, a potom smo obišli i vukovarsku bolnicu čije podrumske prostorije kriju vjeran prikaz borbe za život vukovarskih ranjenika i nadljudske napore medicinskog osoblja tijekom višemjesečne okupacije grada.
Križ na ušću Vuke u Dunav bio je također našom postajom. Kipar Šime Vidulin izradio ga je u spomen svima onima koji su svoje živote utkali u slobodu naše domovine.
Sljedećeg smo dana poslušali predavanje Zrinke Marković, više stručne savjetnice, koja nas je provela vukovarskom vojarnom, sjedištem Memorijalnog centra i mjestom koje je 1991.g. bilo snažno uporište agresorske JNA. Osim susreta s raznim vrstama naoružanja na poligonu, učenici su u podrumu vojarne mogli doživjeti i djelić atmosfere zloglasnih srbijanskih logora Stajićeva i Begejaca jer podrumske su prostorije krile vjerodostojan opis ćelija u kojima su zarobljeni hrvatski branitelji boravili tijekom zatočeništva, ali i brojna pisma koja su logoraši slali svojim obiteljima, a koja su pokazivala sav užas kroz koji su prolazili.
Poslušali smo i predavanje o ključnoj ulozi Bogdanovaca u obrani Vukovara, kao i o kukuruznom Putu spasa koji je u presudnim danima vukovarske tragedije bio jedini izlaz Vukovarcima u borbi za goli život.
Trpinjska cesta bila je neizostavan dio našeg puta. U Spomen domu hrvatskih branitelja poslušali smo priču o herojima Trpinjske ceste, generalu Blagi Zadri i Marku Babiću, ali i ostalim braniteljima koji su dali svoj obol stvaranju samostalne i neovisne Hrvatske.
Na Ovčari, stratištu 261 osobe odvedene iz vukovarske bolnice i Memorijalnom groblju, najvećoj masovnoj grobnici u Europi nakon II. svjetskog rata, zapalili smo svijeće i pomolili se za duše naših branitelja.
U povratku na predavanje o školi mira zaustavili smo se pred ponosom Vukovara- 50, 3 metra visokim Vodotornjem koji dostojanstveno nosi svoje rane i koji će, kao takav, budućim generacijama pričati priču o krvavom piru koji se pred njegovim očima odigrao.
Nakon predavanja, sudjelovali smo u kvizu o Domovinskom ratu i pokazali svoje novostečeno znanje.
S ponosom možemo reći da su naši učenici, Dario i Tomislav bili dijelom pobjedničke ekipe!
Stanislava Mutapčić, nastavnica povijesti