Raspored zvonjenja
RASPORED ZVONJENJA | |
Sat | Vrijeme |
---|---|
1. | 8:00 - 8:45 |
2. | 8:50 - 9:35 |
Prvi veliki odmor - užina razredne nastave | |
3. | 9:50 - 10:35 |
Drugi veliki odmor - užina predmetne nastave | |
4. | 10:50 - 11:35 |
5. | 11:40 - 12:25 |
6. | 12:30 - 13:15 |
7. | 13:20 - 14:05 |
8. | 14:10 - 14:55 |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
← Povratak na stranicu Nastava na hrvatskom jeziku
Hrvatski je jezik najsloženiji nastavni predmet kojemu je u imeniku namijenjena najveća rubrika. Obuhvaća šest različitih područja koja zajedno čine jedinstvenu cjelinu, a to su: književnost, jezik, usmeno i pisano izražavanje, lektira i medijska kultura.
Nastavno se područje jezika odnosi na stjecanje znanja o hrvatskoj gramatici i pravopisu te se izučava uz pomoć udžbenika hrvatskoga jezika i radne bilježnice. Književnost se izučava uz pomoć čitanke koja sadržava odgovarajuće tekstovne predloške hrvatskih i svjetskih pisaca. Na taj se način učenici susreću sa hrvatskim i svjetskim književnim stvaralaštvom, ali i sa temeljnim književno-teorijskim pojmovima. Čitanka sadrži i gradivo medijske kulture kroz koje se učenici upoznaju sa bogatstvom medija od njihovih početaka pa do današnjih najmodernijih ostvarenja (tisak, kazalište, radio, film, internet…). Stečena znanja iz književnosti, učenici primjenjuju i proširuju čitajući lektirna djela, lektire (9 – 10 godišnje).
Nastavno se područje jezičnoga izražavanja dijeli na dva dijela – usmeno i pisano izražavanje. Usmeno se izražavanje odnosi na govorno izražavanje učenika na nastavnim satima te na krasnoslov (izražajno recitiranje poezije) i interpretativno čitanje književnih predložaka. U rubrici se pisanog izražavanja prati pisano izražavanje učenika u obliku raznih literarnih i drugih izričaja.
I ove su godine učenici i učitelji naše škole prigodnim programom obilježili Dane hrvatskoga jezika. Kroz raznorazne aktivnosti na satima hrvatskog jezika, likovne kulture i povijesti učenici su se cijeli tjedan bavili hrvatskim jezikom, a znanje koje su stekli pokazali su u četvrtak, 15. ožujka 2018.
Uslijedio je potom kviz „Koliko dobro poznajem svoj jezik?“ u kojem su se natjecali predstavnici šest razreda. Pobjedu je odnio 7.a, ali valja pohvaliti i učenike 5.a i 8.c. Svi su sudionici nagrađeni slatkim paketom, a pobjednici su dobili i tri ulaznice za Cinestar.
Ova se manifestacija pokazale odličnom za jačanje svijesti o važnosti njegovanja svoga jezika. Hrvatski je jezik, unatoč burnim povijesnim vremenima, uspio očuvati samobitnost i samosvojnost. Naši su preci znali- umre li jezik, umrijet će i njegov narod. Ako pak živi jezik, živjet će i njegov narod. Čuvajmo svoj hrvatski znanjem!
Ovaj je kulturni događaj utemeljen odlukom Hrvatskog sabora 1997.godine u spomen na Deklaraciju o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika objavljenu 17.ožujka 1967. u časopisu Telegram kojom se upozorilo na zapostavljanje hrvatskog književnog jezika u komunističkoj Jugoslaviji.
Stanislava Mutapčić, učiteljica hrvatskog jezika i povijesti