Raspored zvonjenja
RASPORED ZVONJENJA | |
Sat | Vrijeme |
---|---|
1. | 8:00 - 8:45 |
2. | 8:50 - 9:35 |
Prvi veliki odmor - užina razredne nastave | |
3. | 9:50 - 10:35 |
Drugi veliki odmor - užina predmetne nastave | |
4. | 10:50 - 11:35 |
5. | 11:40 - 12:25 |
6. | 12:30 - 13:15 |
7. | 13:20 - 14:05 |
8. | 14:10 - 14:55 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
← Povratak na stranicu Nastava na hrvatskom jeziku
Hrvatski je jezik najsloženiji nastavni predmet kojemu je u imeniku namijenjena najveća rubrika. Obuhvaća šest različitih područja koja zajedno čine jedinstvenu cjelinu, a to su: književnost, jezik, usmeno i pisano izražavanje, lektira i medijska kultura.
Nastavno se područje jezika odnosi na stjecanje znanja o hrvatskoj gramatici i pravopisu te se izučava uz pomoć udžbenika hrvatskoga jezika i radne bilježnice. Književnost se izučava uz pomoć čitanke koja sadržava odgovarajuće tekstovne predloške hrvatskih i svjetskih pisaca. Na taj se način učenici susreću sa hrvatskim i svjetskim književnim stvaralaštvom, ali i sa temeljnim književno-teorijskim pojmovima. Čitanka sadrži i gradivo medijske kulture kroz koje se učenici upoznaju sa bogatstvom medija od njihovih početaka pa do današnjih najmodernijih ostvarenja (tisak, kazalište, radio, film, internet…). Stečena znanja iz književnosti, učenici primjenjuju i proširuju čitajući lektirna djela, lektire (9 – 10 godišnje).
Nastavno se područje jezičnoga izražavanja dijeli na dva dijela – usmeno i pisano izražavanje. Usmeno se izražavanje odnosi na govorno izražavanje učenika na nastavnim satima te na krasnoslov (izražajno recitiranje poezije) i interpretativno čitanje književnih predložaka. U rubrici se pisanog izražavanja prati pisano izražavanje učenika u obliku raznih literarnih i drugih izričaja.
"Samo se srcem dobro vidi. Ono bitno očima je nevidljivo." Ovo je najpoznatiji citat iz romana Mali princ francuskoga pisca Antoinea de Saint-Exuperyja.
Čarobni Mali princ, dječak čista srca i radoznalih očiju, čiji lik zavoli svako dijete koje pročita ovaj roman. Nezaobilazna lektira za generacije osmaša zasjala je kod nas u novom ruhu. Učenici su dobili zadatak napraviti svoj planet, na satu lektire ga opisati i reći zašto bi ga Mali princ trebao posjetiti. Oduševljenju nije bilo kraja dok smo razgledavali planete i slušali priče o njima.
Uvijek me iznova oduševi dječja mašta. Planeti su uistinu bili predivni. Mali princ dobio je poziv da posjeti Planet sporta i nauči igrati nogomet, rukomet, tenis te plivanje, planet na kojem postoji samo ocean sa svim bogatstvom živog svijeta, mali zeleni planet na kojem se kriju tri planine i gušter (kako bi Mali princ vidio da postoje i druge životinje osim ovce), planet na kojem žive samo sretni i nasmijani ljudi i Zlatni planet pun staklenika s biljkama koji u svom srcu čuva sjemenke svih biljaka iz cijelog svemira (ako negdje nestane neka biljka, može se doći na ovaj planet, ući u unutrašnjost i uzeti sjemenku te ju opet posaditi).
Kako je roman Mali princ pun mudrih misli i pouka koje su uvijek aktualne, učenici su dobili zadatak iz romana izvaditi po deset mudrih misli. Na satu smo ih pročitali, a onda su učenici izrađivali ovčice od hamer papira. Kada su bile gotove, na ovčice smo nalijepili najljepše poruke i mudre misli.
Što reći o ovakvoj obradi lektire? Mislim da je ovo jedna od najbolje odrađenih lektira uopće. Vjerujem da će i učenicima ostati u lijepom sjećanju baš kao i Mali princ kojeg su upoznali na svom osnovnoškolskom putovanju.
Ivana Antolović, prof.